Anunt pentru concursul din 16.05.2025 pentru promovarea in grad profesional
16.04.2025
imagine articol reprezentativ
ANUNȚ privind organizarea concursului de promovare în grad profesional imediat superior celui deținut, funcționar public de execuție din cadrul primăriei comunei Boțești, județul Argeș, în data de 16.05.2025 În conformitate cu prevederile art.476 alin.(1), alin (2) lit a), art.477 alin.(1), art.478, și art.479 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificarile și completările ulterioare și art.VII alin (38) din Ordonanța de urgența a Guvernului nr.121/2023 pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.57/2019 privind Codul Administrativ, precum și pentru modifcarea art.III din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.191/2022 pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgența a Guvernului nr.57/2019 privind Codul Administrativ, COMUNA BOȚEȘTI organizează examen de promovare în grad profesional imediat superior celui deținut de funcționarul public, respectiv, din, funcția publică de execuție de inspector, clasa I, grad profesional asistent în funcția publică de execuție de inspector, clasa I, grad profesional principal la Compartimentul Asistență Socială, în data de 16.05.2025. I. Denumirea funcției publice, încadrarea acesteia în structura organizatorică a instituției și condițiile de participare la examenul de promovare Inspector, clasa I, grad profesional asistent la Compartimentul Asistență Socială Potrivit prevederilor art.479 din Ordonața de urgeanță a Guvernului nr.57/2019 privind Codul Administrativ Condiţii de participare la examen cu respectarea prevederilor art.597, alin (1), lit h din OUG nr.57/2019 privind Codul Administrativ; Pentru a participa la concursul sau examenul de promovare în grad profesional imediat superior celui detinut funcționarul public trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiții: a) Să aibă cel puţin 3 ani vechime în gradul profesional al funcţiei publice din care promovează; b) Să fi obţinut cel puţin calificativul‚ ‘’bine’’ la evaluarea performanţelor individuale în ultimii 2 ani; c) Să nu aibă în cazierul administrativ o sancţiune disciplinară neradiată în condiţiile prezentului cod. II. PROBELE stabilite pentru examen: Potrivit art.VII alin. (38) din Ordonanța de urgența a Guvernului nr.121/2023 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgența a Guvernului nr.57/2019 privind Codul administrativ, precum și pentru modificarea art.III din Ordonanata de urgenta a Guvernului nr.191/2022 pentru modificarea și completarea Ordonantei de urgentă Guvernului nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completarile ulterioare, precum si art. 157 alin.(1) examenul constă în desfășurarea sucesivă a următoarelor probe, după cum urmează: a) verificarea eligibilitatii candidatilor, in urma depunerii dosarelor de concurs; b) proba suplimentara, dupa caz; c) proba scrisa, care consta in redactarea unei lucrari si/sau in rezolvarea unor teste-grila; d) interviul, in cadrul caruia se testeaza abilitatile, aptitudinile si motivatia candidatilor Pentru probele concursului de promovare punctajele se tabilesc după cum urmează: a) pentru proba scrisa punctajul este de maximum 100 de puncte;    b) pentru interviu punctajul este de maximum 100 de puncte. Este declarat „admis“ la proba scrisa, respectiv la interviu, candidatul care a obtinut minimum 50 de puncte. Potrivit art. 157 alin(10) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.57/2019 privind Codul administrativ se considera admis la concursul de promovare in grad profesional candidatul care a obtinut un punctaj final de minim 50 de puncte. Candidatul declarat „admis“ la concursul de promovare in grad profesional este numit, potrivit legii, in functia publica de grad profesional imediat superior pentru care a candidat. III. CONDIȚII de desfășurare a examenului Examenul de promovare în grad profesional imediat superior celui deținut de funcționarul public se va organiza la sediul instituției primăriei comunei Boțești, strada Ion Diaconescu, nr.1, localitatea Boțești, județul Argeș cu respectarea următorului calendar: în data de 16 mai 2025, ora 9.00-proba scrisă interviul, în conformitate cu prevederile art.103 din anexa nr.10 la Ordonanța de urgență a Guvernului nr.57/2019 cu modificările și completările ulterioare Dosarul de înscriere la examen, se depune la secretariatul comisiei de examen la sediul primăriei comunei Boțești în termen de 20 zile de la data publicării anunțului pe site-ul și la avizierul instituției, respectiv de la data de 16.04.2025 până la data de 06.05.2025, inclusiv. IV. Documentele necesare înscrierii În vederea participarii la examen, candidatul va depune până la data de 06.05.2025 inclusiv, la Secretariat conform art.156 alin (5) din anexa 10 la Ordonanța de urgență a Guvernului nr.57/2019, cu modificările și completările ulterioare, următoarele documente necesare înscrierii: a) copie de pe carnetul de munca sau adeverinta eliberata de compartimentul de resurse umane in vederea atestarii vechimii in gradul profesional din care se promoveaza;    b) copii de pe rapoartele de evaluare a performantelor profesionale individuale din ultimii 2 ani de activitate;    c) adeverinta eliberata de compartimentul de resurse umane in vederea atestarii situatiei disciplinare a functionarului public, in care se mentioneaza expres daca acestuia i-a fost aplicata o sanctiune disciplinara, care sa nu fi fost radiata;    d) dovada obtinerii numarului minim de credite prin participarea la programe de formare, de perfectionare, seminare, conferinte, schimburi de experienta sau vizite de studiu, in conditiile legii, sau a urmarii unei forme de perfectionare profesionala cu durata de minimum 30 de ore in ultimii 3 ani de activitate.    e) formularul de inscriere prevazut la art. 137 lit. b). BIBLIOGRAFIA ȘI TEMATICA pentru examenul de promovare în grad profesional imediat superior celui deținut, functionar public de execuție Constituţia României, republicată; Tematica: -Principii generale (art. 1 - 14); -Drepturile, libertăţile şi îndatoririle fundamentale (art. 15 – 57); - Administraţia publică locală (art. 120 -123). O.U.G. nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, următoarele: -Partea I; Tematica: -Definiţii generale aplicabile administraţiei publice (art. 5); -Principiile generale aplicabile administraţiei publice (art. 6 - 13); -Partea a II-a, titlul I şi II; Tematica: -Administraţia publică centrală: Guvernul și administrația publică centrală de specialitate (art. 14 - 68). -Partea a IV-a, Titlul I; Tematica: -Prefectul şi subprefectul (art. 249 -art. 276). -Partea a VI-a, titlul I şi titlul II. Tematica: -Principii aplicabile conduitei profesionale a funcţionarilor publici şi personalului contractual din administraţia publică ( art. 368); -Drepturi şi îndatoriri ale funcţionarilor publici ( art. 412 - 463); -Cariera funcționarilor publici ( art.464 - 486); -Sancţiunile disciplinare şi răspunderea funcţionarilor publici (art. 490 - 501); -Modificarea, suspendarea şi încetarea raporturilor de serviciu ( art. 502 - 527). O.G. nr.137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare; Tematica: -Principii şi definiţii (art.1 – 5); -Egalitatea în activitatea economică şi în materie de angajare şi profesie (art.6 – 9); -Accesul la serviciile publice administrative şi juridice, de sănătate, la alte servicii, bunuri şi facilităţi (art. 10); -Accesul la educaţie (art. 11); -Libertatea de circulaţie, dreptul la libera alegere a domiciliului şi accesul în locurile publice (art.12 -14); -Dreptul la demnitatea personală (art. 15); -Consiliul Naţional pentru Combaterea Discriminării (art.16-25). Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de şanse şi tratament între femei şi bărbaţi, republicată, cu modificările şi completările ulterioare; Tematica: -Dispoziţii generale (art.1 -6); -Egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi în domeniul muncii (art.7 – 13); -Egalitatea de şanse şi de tratament în ceea ce priveşte accesul la educaţie, la sănătate, la cultură şi la informare (art. 14 – 20); -Egalitatea de şanse între femei şi bărbaţi în ceea ce priveşte participarea la luarea deciziei (art. 21 -24); -Soluţionarea sesizărilor şi reclamaţiilor privind discriminarea bazată pe criteriul de sex; (art. 30 -35) -Control, constatare şi sancţionare (art. 36 - 38). 5. Legea nr. 196/2016 privind venitul minim de incluziune cu modificările şi completările ulterioare; Tematica: Legea nr. 196/ 2016 privind venitul minim de incluziune cu modificările şi completările ulterioare; 6.Legea "Legea nr. 272 din 21 iunie 2004 privind protecţia şi promovarea drepturilor copilului cu modificările și completările ulterioare. Tematica: Legea nr. 272/2004 privind protecţia şi promovarea drepturilor copilului cu modificările și completările ulterioare. 7. Legea nr. 292/2011 a asistenței sociale cu modificările și completările ulterioare ; Tematica: Legea nr. 292/2011 a asistenței sociale cu modificările și completările ulterioare; ATRIBUŢIILE POSTULUI: 1.Primeste dosarele si intocmeste documentatia necesara acordarii stimulentului educational, conform, Legii 248/2015; 2.Monitorizeaza modul de crestere si ingrijire a copilului cu parinti plecati la munca in strainatate si a serviciilor de care acestia pot beneficia, conform Hotararii nr.691/2015 ; 3.Asigura efectuarea anchetelor sociale si a referatelor sociale dispuse de Primarul comunei Boțești; 4.Intocmirea referatelor sociale pentru comisiile de expertiza medicala – copii si adulti in vederea incadrarii intr-o categorie de persoane cu handicap; 5.Realizeaza obiectivele necesare in domeniul prevenirii si combaterii violentei in familie, conform Legii 217/2003, rerepublicata cu modificările și completările ulterioare; 6.Intocmeste dosare pentru acordarea ajutorului pentru incalzirea locuintei cu gaze naturale si combustibil solid conform Legii nr. 226/2021privind stabilirea măsurilor de protectie socială pentru consumatorul vulnerabil de energie ; 7.distribuie ajutoare alimentare primite prin programul POAD in conformitate cu prevederile HG nr. 84/2020 8.Efectuarea anchetelor sociale la cererea: • Instantelor judecatoresti • Organelor de politie • Organelor de cercetare penala • Institutiile de ocrotire • Consiliul Local Lumina • Unitati scoalare pentru acordarea burselor de scolarizare; • I.M.L. pentru expertiza medico-psihiatrica pentru personae cu boli psihice; • Alte situatii. 9.Efectueaza deplasari pe teren, la domiciliul partilor pentru culegerea de informatii din cat mai multe locuri, de la cat mai multe persoane si de la mai multe autoritati, pentru efectuarea anchetelor sociale.Cele mai multe anchete, in special cele privind divorturile si si incredintarile de minori, necesita doua sau mai multe deplasari. 10.Efectuarea anchetelor sociale pentru verificare periodica in cazurile de: • Minori pusi sub tutela; • Persoane lipsite de discernamantul faptelor carora li s-a instituit tutela; • Persoane carora li s-a instituit curatela. 11.Efectueaza anchete sociale in cazul persoanelor varstnice care incheie acte juridice de instrainare a bunurilor ce le apartin in scopul ingrijirii si intretinerii.Ancheta se efectueaza atat la domiciliul vanzatorilor, cat si al cumparatorilor .Conform Legii nr.17/2000 privind asistenta persoanelor varstnice, se impune prezenta unui delegat al Compartimentului Asistenta Sociala si Autoritate Tutelara in fata Biroului Notarului Public, la perfectarea actelor juridice; 12.Raspunde de pastrarea secretului de serviciu, precum si de secretul datelor si al informatiilor cu caracter confidential detinute sau la care are acces ca urmare a exercitarii atributiilor de serviciu; 13Raspunde de indeplinirea cu profesionalism, loialitate, corectitudine si in mod constiincios a indatoririlor de serviciu; se abtine de la orice fapta care ar putea sa aduca prejudicii institutiei; 14.Raspunde de realizarea la timp si intocmai a atributiilor ce-i revin potrivit legii, programelor aprobate si dispuse expres de catre conducerea institutiei si de raportarea asupra modului de realizare a acestora; 15.Urmareste si asigura transmiterea in timp util a raspunsurilor la relatiile solicitate de instantele judecatoresti, organelor cu activitate jurisdictional, in legatura cu activitatea pe care o desfasoare; 16.Raspunde de arhivarea, integrarea dosarelor constituite in activitatea proprie si predarea acestora spre pastrare la compartimentul arhiva; 17.Intocmeste dosarele privind acordarea drepturilor persoanelor cu handicap prin: -a/eliberare adeverinta optiune; b/intocmire ancheta sociala c/intocmire dispozitie curator special pentru persoana incadrata in grad de handicap; PRIMAR, BUNDĂ NICOLAE-MIHAI

Document
Citiți anunțul complet Vizualizare